Masto-Friends-Club-Poster-600x437

Det är lönsamt att kommunicera med sina kunder och förlänga bra kundservice också utanför de egna dörrarn. Holländska Masto Mode gjorde en enkel kundklubb – Masto Friends Club – både för marknadsföring till nya och för att behålla befintliga kunder.

Masto Mode säljer ett brettsortiment av herrmode från casual till mer formell affärsstil från kända märken. De behövde ett sätt att kommunicera nyheter men fick upp ögonen för hur klubben också kunde ge nya referenskunder.

  • Enkelt att komma med. Personalen bjuder in direkt i butiken och kunder anmäler sig enkelt i butikens iPad-app vid kassadisken. De kan också anmäla sig med sin egen telefon.
  • Nyheter.  Masto Mode skickar regelbundet nyheter till kunder via den inbyggda eposthanteringen.
  • Kampanjer. För att skicka mer personliga erbjudanden väljer de ofta SMS som är en snabbare och mer effektiv kanal.
  • Friends Club. När kunderna besöker butiken ger Masto dem poäng som blir till olika förmåner.

Masto-Intro-Flyer-Achterkan-1024x761